Borta Bra Men Hemma Bäst

Har varit i Turkiet i en väcka i en atad som hette Alanya. Det var GRYMT kul. Jag shoppade som en galning och hittade en liten fin greja till alla kompisarnaimage52det tykte jag var kul eftersom jag vet att im man ger mycker saker så får man mycket tillbaka =). Men jag hittade ju myckert till mig ochså, som en svampbob tröja X).
Men jag shoppade ju bara inte!
Första dagen där så gick allihopa (d.v.s. jag, mamma, William & Roffan) vilse och så blev det strömmavbrott... men vi tog en Taxi till hotellet och kunde gå och lägga oss i sköna sengar.
Andra dagen tillbringade vi mest på stranden vid medelhavet och det var jettekul för jag fick holla i 2 sköldpaddor som dom som jobbade på resturangen hadde som ''husdjur'' först så höll jag i bådatvå men så ville mamma holla i en, och jag är glad för att kon tog den, för den kissade i mammas hand. GARV!! 
Den andra dagen så tog vi en båt ti i havet och badade jettemycke. Det var så skönt och vattnet var turkåst! Det var så grymt X).
Dajen efter så åkte vi runt med buss och såg en skola, en muske, en tyg marknad, m.m. det var också kul. Efter det så gick vi ner på stan och köpte lite småsaker, som svampbob tröjan och en tröja som ser su som en toxito. Den är grym XP
Dagen efter det så åkte vi upp till en gammal ruin där det va jettevarmt och jag höll på att svättas ijäl. men jag fick en solfläder som jag gick omkring och fläktade medoch då mådde jag bätre.
Samma dag så gick vi på stan och jag hittade Barbs, Fias och Tildas små prisenter.
Efter den dagen så åkte vi till en kalkstens grotta. den var otrolig, det går inte att förklara. Om man har sett fraglarna så likade det lite fraggelgrottan. Men ingen har ju sett fraglarna förutom jag, så det hjälper ju inte...
Men iallafall så när vi gick där ifrån så gick vi på stan och hittade ett par lila fake converse för 200 spen. Vilken ju var ganska så billit. När vi kom tillbaka till hotellet igen så börgade det att regna och oska, det var skitmysit, jag mamma och W satt och spelade kort i sengen medans vi hörde hur det mullrade där ute... l-)
Sen den sista dagen så fick jag lite panik för jag hadde fortfarande inte hittat födelsedagsprisent till Bella, liten greja till Victor eller Lollo. Men det tog typ bara non timma så hadde jag hittat skitmycke grejor till mej och lite till domandra också. Men min favogreja som jag köpte var nog ett par HIM örhengen med the hartagram i. 
När vi åkte hem sent, sent, SENT(!!!) vid ett på natten och när vi landade i sverige igen och det bara var 8 grader ute så kom jag och tenka på när vi landade i Turkiet och det var 39 garder ute...  

Kommentarer
Postat av: fia

aww såmysigt och kul du hade det i turkiet
ha det så bra

2007-10-23 @ 19:26:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0