HelveTet

Om jag får tycka något om alla människor så är dom värdelösa svin. Det är inte bara dom i skolan och hämma, utan alla i hela värden! Jag hade en vän men hon var så jävla egoistisk så hon tog livet av sig. Jag har ingen pojkvän, inga husdjur och inga vänner kvar. Alla i skolan är fjortisar men solbrända kroppar och sönderblekt hår. Jag är den enda bleka människan som är blek och med svart hår som hänger som bränt hö nerför ryggen.


Klockan är 10:00 och jag är 2 timmar sen till skolan men jag orkade inte gå.

Jag la tillbaka den svarta anteckningsboken under kudden och satte på mig kläderna. Jag hittade inte den svarta sminkborsten så jag fick ta fingret istället. Jag stoppade ner rakbladet i fickan och började knyta skorna.

Bussen gick nyss och jag får vänta ett tag på nästa buss men det gör inget, för det är varmt ute.


När jag stapplade in i svenska salen blev det helt knäpptyst.

Läraren kom fram till mig, hon såg sur ut.

?-         Jag vet att det är svårt att ha en vän som har tagit livet av sig, men försök att komma i tid. Sa hon med sträng ton.

?-         Du vet inte ett skit! Skrek jag ovanligt högt. Jävla horunge, jag skulle inte ha kommit hit överhuvudtaget.

Jag sprang ut ur klassrummet och låste in mig på tjej toan och tog fram rakbladet ut fickan, jag kavlade upp tröjärmen.

?-         Rakbladet är min enda vän och den enda som förstår... Tänkte jag tyst för mig själv.

Jag pressade den vassa plana ytan mot min sönderskurna under ärm och såg blodet rinna ner från underarmen och droppa ner på kakel golvet.


Det var äcklig mat i matsalen så det är ingen ide att gå ner. Jag satte på mig hörlurarna och satte mig vid ett fönster. Jag satte på Marilyn Manson på högsta volym.

Den jobbigaste fjortisen av dom alla stannade framför mig och jag drog bort ena hörluren från mitt öra så jag skulle kunna höra vad hon sa.

?-         Jag har 3 saker att säga till dig. Sa hon med kaxig röst. 1, det är inte bra att lyssna på sådär hög musik, 2, nu vill inte svenska läraren ha oss i svenska längre, och 3, alla vet att det är ditt blod på tjej toan.

?-         Ok... ser det ut som jag bryr mig? Frågade jag med tröt röst.

?-         Nej, men du borde bry dig, eftersom det är ditt fel!

Hon vände sig om och gick snabbt iväg.

Även om jag hade brytt mig, så skulle jag inte kunna ha gjort något åt det. Jag drog på mig hörluren igen och la huvudet mot fönstret.

Mobilen burrade till i min tröjficka, det var mamma.

?-         Hallå... svarar jag.

?-         Hej det är mamma. Svarade mamma med trött röst.

?-         Är du nykter? Frågade jag oroligt.

?-         Ja, jo... det är jag. Svarade mamma, men det hördes att hon ljög. Men du glömmer väll inte att vi ska till BUP efter skolan.

?-         Ja, ja, jag vet. Svarade jag irriterat. Hejdå.

?-         Hejdå.

Om mamma inte hade fått pappa att ta en överdos så skulle jag respektera henne lite i alla fall. Men eftersom hon fick pappa att ta för många sömntabletter så är hon en simpel mördare i mina ögon. Dricker gör hon också, en fucking simpel alkoholist.


Nu vet jag hur jag ska få slippa den simpla slampan till mördare. Jag ska äntligen genomföra min plan. Jag ska hoppa genom ett fönster på fjärde våningen. Ingen kommer att märka något. Dom håller på att göra om skolgården så det ligger massa gammalt skrot på skolgården som lätt kan genomborra min smala kropp.


Klockan är snart 13:00 och engelskan börjar. Jag tar en stol från uppehållsrummet som jag slog mot ett av fönsterna på fjärde våningen så det gick sönder.

'' Just a car crash away'' men Marilyn Manson dånade i mina öron när jag kastade mig själv ut ur fönstret.




SLUT

 

Don't worry jag ska skriva om konsären... snart...

Kommentarer
Postat av: Carro/bloggens ägare

bara så alla vet så handlar inte historien om mej utan den är helt HELT påhittad misstolka ingenying, jag älskar min mamma och min pappa är inte död, han bor bara i USA. Jag vill inte INTE ta livet av mig jag tycker bara att det är kul att skriva om somt (jag vet jag är knepp men ingen är perfekt) Jag vill bara förkalara detta för folk och jag hoppas att folk läser detta och ite missupfattar mågot, det är altså inte mig som historien handlar om utan den är påhittad!!!!!!!!

2008-01-14 @ 17:04:31
URL: http://lillegoth.blogg.se
Postat av: Anonym

Du är duktig du syster vet du en sak jag älskar dig

2008-01-16 @ 18:59:12
Postat av: Elias

Vilken bra berättelse du skrev. Gillar din musiksmak. (jag är goth också)

2008-01-16 @ 19:00:27
Postat av: Barbs

Det är judin uppsats
den var rätt bra!

2008-01-16 @ 20:10:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0