Elva - min skolgång

I 1an till 6an gick jag på Beckskolan, del lilla gula fula skolan. Där hade jag 2 vänner (som fortfarande är 2 av mina 3 bästa vänner) och gick i skolans stökigaste klass. När jag började där i 1an så va de en helt ok skola men sen blev det snabbt värre. Min klass fick lärare att sjukskriva sig och det var halft omöjligt att hitta vikarier eftersm ingen ville ha min klass. Jag blev mobbad för att jag inte ville se ut som alla andra vilket gjorde att jag försökte se ut som alla andra för att slippa att bli mobbad. Vissa dagar var jag en i klassen och jag hade roligt med alla, sen nästa så mobbade dom mig igen. Det roligaste på Beck va att vi fick vara älst på skolan 2 år i rad, det igentligen bara gick upp till 5an där. Men eftersom skolan alla gick på sen skulle läggas ner fick vi gå kvar ett år till :P
7an till 9an gick jag på IS Atlas. Det var en riktigt bra skola, fast ajg fattade inte det föns sista halvåret i 9an eftersom jag blev riktigt skoltrött och deprimerad i mitten av 7an. Jag fick nya vänner som jag trivdes bra med, endel av dem har jag kvar idag. I 7an började jag skära mig, skolka och mådde riktig dåligt, jag klädde mig nästan enbarti svart, klippte av mig håret och färgade de svart. Trots att jag skolkade och så så klarade jag ändå av skolan rätt så bra, fick inget IG, inte ens en IG varning vilket var riktigt skönt. Jag önskar jag tog vara på de åren mer, då hade de 3 åren kunnat bli som de sista helvåret. Det sista halvåret var helt underbart, klassen blev som en stor familj och en lektion (då läraren inte kom) välte vi bänkar som vi byggde fort av och så hade vi krig, det var den härligaste läktionen någonsin xD
Nu går jag andra året mode sömnad på Ljuknan, det är så himla kul och jag älskar min klass. I 1an så kände jag mig utanför och att jag inte passade in, jag började skolka igen, fast inte lika mycket som i 7an och 8an. Sen mådde jag riktigt dåligt då också, så pass så jag inte ens orkade skada mig, eftersom jag hade en idiot till pojkvänn som jag av non anledning stannade hos fram till sommarlovet mellan 1an och 2an. Den som gjorde att jag kom ut ur deprissionen var min Fru som jag älskar väldigt mycket (nej vi är inte tillsammans, vi kallar bara varnadra för fru, hon har pojkvän och jag är singel :P). I 2an har jag kommit in i klassen mycket mer och nu storm trivs jag. Jag mår även mycket bättre nu, jag har slutat skada mig helt och skolkar inte alls :)

Kommentarer
Postat av: en lärare från Atlas

Vad skönt att höra, att du mår bra och har det bra!!!Du är en otroligt människa med så många fina kvaliteter!!!!

2011-02-25 @ 17:16:54
Postat av: Anonym

Kraaaam!

/Mamma

2011-02-28 @ 22:21:05
Postat av: Anonym

Kraaaam!

/Mamma

2011-02-28 @ 22:23:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0